دغدغه جوانان امروز جامعه

دغدغه جوانان امروز جامعه

شروع جواني از اين نظر بسيار مهم است که دوره هويت يابی است. برای اينکه جوان در مسير درست خوديابي و حقيقت شناسي قرار گيرد، براي اينکه باورهاي اساسي در وجود جوان نهادينه شود و براي اينکه از نظر تربيتي بهنجار محسوب گردد بایستی با علم اندوزی، عمل مثبت، تفکر و ايمان به دنبال خواسته های خود برود. 
دغدغه اصلی جوان امروزی کار و تلاش است. جوان بیکار با پریشانی به آینده می نگرد از زندگی زده می شود ترس از فردا و فرداها دامنگیرش می شود.
جوان امروزی می خواهد جریان داشته باشد و آینده خود را رقم بزند. مانند آب جاری می خواهد در بطن زندگی باشد حیات را لمس کند نه اینکه در یکجا بماند و بعد از مدتی بگندد. جوان امروزی از پوچی گریزان است میل به جاودانگی دارد و می خواهد مطرح باشد.
جوانی دوره عشق ورزی است. اما جوان امروز ازدواج کردن را که سنت پیامبر اکرم (ص) است کوهی دست نیافتنی قلمداد میکند و با تاخیر افتادن آن مشکلاتش را دو چندان می بیند.
جوان امروزی زمینه استفاده از تجربه بزرگترها را دارد اما نه با زور و تحمیل. میخواهد همسو و هم جهت با آنها باشد اگر بی توجهی و بی احترامی نبیند هیچ موقع از عقیده و نظر آنها گریزان نیست!
مهم‌ترین مساله جوانان ما بحث سلامت، آموزش، اشتغال، مسکن، ازدواج، تحکیم خانواده، افزایش سبک زندگی ایرانی - اسلامی، بهینه‌سازی اوقات فراغت، مشارکت جوانان در فعالیت‌ های اجتماعی و… است. به تناوب درباره دغدغه های جوانان بحث شده است؛ از ازدواج و اشتغال تا سبک زندگی. برخی کارشناسان مستقل سبک زندگی را یکی از مهمترین دغدغه های جوان می دانند؛ حضور در شبکه های اجتماعی، نداشتن هدفی در اوقات فراغت، نداشتن مهارت برای اشتغال و زندگی و مانند اینها.
زهره عرب
ب نظر شما دغدغه جوانان امروز جامعه ما چیست?

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.