محورهای اصلی گام دوم انقلاب


 در اين بيانيه محورهاي مهمي وجود دارد كه البته مخاطب اصلي آن، ملت ايران و بيشترين انتظار در تحقق مربوط به جوانان است. از محورهاي كلي اين بيانيه مي ‌توان به ويژگي ‌هاي جمهوري اسلامي اشاره كرد كه ازجمله آن ‌ها، ويژگي منحصر به ‌فرد بودن و جهاني ‌بودن شعارهاي انقلاب است. چنانچه در بيانيه آمده است: براي همه چيز مي ‌توان طول عمر مفيد و تاريخ مصرف فرض كرد؛ اما شعارهاي جهاني اين انقلاب ديني از اين قاعده مستثني است؛ چون ويژگي ‌هايي مثل آزادي، اخلاق، معنويت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانيت و برادري در فطرت بشر است. 

ويژگي ديگر حساسيت مثبت نشان‌ دادن به نقدها و فاصله ‌نگرفتن از ارزش‌ها ست . انعطاف ‌پذير و آماده‌ تصحيح خطاهاي خويش ‌بودن و در عين حال تجديد نظر ناپذيري و عدم انفعال، ويژگي هميشگي است؛ به گونه ‌اي كه پس از نظام‌ سازي به ركود و خموشي دچار نشده است؛ همچنين متحجر نبوده و در برابر پديده‌ ها و موقعيت‌ هاي نو به نو فاقد احساس و ادراك نيست و به اصول خود به ‌شدت پايبند و به مرز بندي ‌هاي خود با رقيبان و دشمنان به‌ شدت حساس است؛ مرتكب افراط‌ ها و چپ ‌روي ‌هايي كه مايه‌ ننگ بسياري از قيام ‌ها و جنبش ‌هاست ، نشده است. 

آري، اين انقلاب از آغاز تا امروز نه بي‌ رحم و خون ريز بوده و نه منفعل و مردد. در هيچ معركه‌ اي گلوله‌ اول را شليك نكرده است؛ ولي پس از حمله‌ دشمن از خود دفاع كرده و ضربت متقابل را محكم فرود آورده است. از مظلومان و مستضعفان دفاع كرده و با صراحت و شجاعت در برابر زور گويان ايستاده است. 

همچنين در اين بيانيه درس‌ هاي ارزشمندي براي جوانان بيان شده است؛ ازجمله: همه‌ چيز عليه ما بود؛ چه رژيم فاسد طاغوت كه علاوه بر وابستگي و فساد و استبداد و كودتايي و چه آمريكا و قدرت‌ هاي شرق و غرب. هيچ تجربه‌ پيشيني و راه طي‌ شده‌اي در برابر ما وجود نداشت؛ اما گام ‌هاي بزرگي را طي كرد. 

رهبري معظم ثمرات و نتايج گام اول انقلاب را در چند محور مطرح فرموده‌اند: 

- ثبات و امنيت كشور و تماميت ارضي و حفاظت از مرزها؛ 

- موتور پيشران كشور در عرصه‌ علم و فناوري و ايجاد زيرساخت ‌هاي حياتي و اقتصادي و عمراني؛ 

- مشاركت مردمي را در مسائل سياسي مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌ هاي داخلي، حضور در صحنه‌ هاي ملي و استكبار ستيزي به اوج رسانيد؛ 

- بينش سياسي آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بين‌ المللي را به گونه‌ شگفت ‌آوري ارتقا داد؛ 

- كفه‌ عدالت را در تقسيم امكانات عمومي كشور سنگين كرد؛ 

- عيار معنويت و اخلاق را در فضاي عمومي جامعه به گونه‌اي چشمگير افزايش داد؛ 

- تبديل‌ شدن به نماد پر ابهت و باشكوه و افتخارآميز ايستادگي در برابر قلدران و زور گويان. 

محور مهمي كه در بيانيه به آن پرداخته شده، مأموريت ‌هاي نسل جوان براي گام دوم انقلاب است؛ مأموريت ‌هايي چون: 

- علم و پژوهش: دانش،‌ آشكار ترين وسيله‌ عزت و قدرت يك كشور است… ما هنوز از قله ‌هاي دانش جهان بسيار عقبيم؛ بايد به قله‌ ها دست يابيم؛ 

- معنويت و اخلاق: معنويت به معني برجسته ‌كردن ارزش ‌هاي اخلاقي به معني رعايت فضليت ‌هاي اخلاقي؛ 

- اقتصاد: جوان دانا و مؤمن و مسلط بر دانسته ‌هاي اقتصادي در درون دولت اقتصاد مقاومتي را اجرا كنند؛ 

- عدالت و مبارزه با فساد: تبعيض در توزيع منابع عمومي و ميدان‌ دادن به ويژه‌ خواري و مدارا با فريبگران اقتصادي كه همه به بي‌ عدالتي مي ‌انجامد به‌ شدت ممنوع است؛ همچنين غفلت از قشر هاي نيازمند حمايت به هيچ رو مورد قبول نيست. 

- استقلال و آزادي: استقلال ملي به معني آزادي ملت و حكومت از تحميل و زور گويي قدرت ‌هاي سلطه ‌گر جهان است و آزادي اجتماعي به معناي حق تصميم ‌گيري و عمل ‌كردن و انديشيدن براي همه‌ افراد جامعه است. 

- عزت ملي، روابط خارجي، مرز بندي با دشمن: اين هر سه، شاخه ‌هايي از اصل «عزت، حكمت و مصلحت» در روابط بين ‌المللي ‌اند. 

- سبك زندگي: تلاش غرب در ترويج سبك زندگي غربي در ايران، زيان ‌هاي بي ‌جبران اخلاقي و اقتصادي و ديني و سياسي به كشور و ملت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادي همه‌ جانبه و هوشمندانه مي‌ طلبد كه باز چشم اميد در آن به شما جوان ‌هاست. 

حالا نوبت مسئولان است تا با فرصت ‌سازي براي جوانان در مسير تحقق بيانيه، گام ‌هايي مؤثر بردارند. ترديدي نيست جامه عمل پوشاندن به بيانيه گام دوم نيازمند برنامه ‌اي منسجم، شناخت ظرفيت‌هاي بي‌انتهاي كشور ازجمله ظرفيت ارزشمند جوانان و تلاش و مجاهدت است. طبعا حركت جهادي نيازمند توانايي فكري، جسمي، شجاعت، ريسك‌ پذيري و باور به توانا بودن است. بايد خود باور بود و كار را به كساني سپرد كه اعتقاد به توانايي داخلي دارند و چشمشان به دست‌ هاي بيروني نيست و فقط دلبسته به داخل‌اند؛ بايد از قدرت و جسارت جواناني كه توانسته‌ اند كارهاي بزرگي انجام دهند مثل انرژي هسته ‌اي يا نانو يا ساخت موشك ‌ها، ماهواره ‌ها و… استفاده كرد و اجازه نداد اين توان بالقوه هدر برود؛ بلكه در اولين فرصت ممكن بايد بالفعل شود. 

خبرگزاری جمهووی اسلامی ایران

  • محمدهادی
    نظر از: محمدهادی
    1398/05/25 @ 11:05:57 ق.ظ

    محمدهادی [بازدید کننده]

    با عرض ادب واحترام سلام،جناب آقای حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، اینجانب محمدهادی قربانی،فرزند اکبر،من ۳۰سال سن دارم، چندین سال نامزد دارم،ولی بعلت مشکلات مالی (اجاره نشینی و کارگری)نمی توانم ازدواج کنم مدتی هم هست،بعلت گران شدن مصالح ساختمانی_ کار،کارگری هم کم شده،من نیز فن خاصی جز کارگری بلد نیستم،اطرافیانم هم توان مالی کمک به من را ندارند تا ازدواج کنم،ضامن برای وام هم ندارم اگر شخصی ضامنم شود توان پرداختن قسط ها را ندارم،تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم،شاید فرجی شد رهبر عزیزم.
    خواهشمندم اگر امکانش هست به من کمک مالی شود تا از فکر و سردرگمی دربیام ازدواج و زندگی بهتری کنم مدتی هست اجاره خونه برام مشکل بزرگ شده،اگر حتی به اندازه اجاره خونه به من کمک مالی کنید،یه مشکل از مشکلات بزرگ من را حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به شخصی بگم.
    بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم حضوری ولی کمکم نکردن.
    .شماره تماس من ۰۹۳۳۶۱۶۶۴۷۷ مجبور نبودم شماره عابرم نمیفرستادم،شماره عابر بانک ملت(۶۱۰۴۳۳۷۸۵۹۷۷۶۹۹۷)بنام محمدهادی قربانی.
    تو راخدا کمک کن
    موفق،سربلند و سلامت باشی در پناه الله خیلی ممنون و متشکرم

  • پاسخ از: شکیبا
    1399/10/15 @ 09:59:54 ب.ظ

    شکیبا [عضو] 

    سلام ببخشید این وبلاگ شخصی هست و متعلق به رهبری نیست دعا میکنم مشکلاتتون حل بشه ان شاءالله

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.